دستگاه گوارش

سوء هاضمه عملکردی و نحوه تشخیص

فوق تخصص گوارش در مشهد

بهترین راه برای تشخیص سوء هاضمه عملکردی مشخص نیست. برخی از کارشناسان موارد زیر را توصیه می کنند:

توصیه های آزمایش

اگر ۶۰ سال سن دارید و علائم جدی مانند استفراغ مکرر ، کاهش وزن یا مشکل در بلع دارید ، ممکن است به یک روش آندوسکوپی فوقانی احتیاج داشته باشید. این تست است که به پزشک شما اجازه می دهد داخل مری ، معده و روده فوقانی شما را نگاه کند.

اگر سن شما از ۶۰ سال سن داشته باشد یا علائم جدی نداشته باشید ، ممکن است انواع دیگر آزمایشات به شما پیشنهاد شود. این ممکن است شامل تست نفس ، خون یا مدفوع برای H. پیلوری باشد.

اگر علائم شما در طی چهار تا هشت هفته بهتر نشود یا بدتر شوید ، ممکن است پزشک یا پرستار شما آزمایش های بعدی از جمله آندوسکوپی فوقانی را توصیه کند.

از طریق کولونوسکوپی چه بیماری هایی قابل تشخیص و درمان است؟

درمان غیر دارویی عملکرد سوء هاضمه

شرایط را بفهمید

تشخیص سوء هاضمه عملکردی ممکن است برای برخی از افراد تسکین یابد و برای دیگران ناامید کننده باشد. درک این نکته مهم است که درد شما در سر شما نیست. اگر در مورد علائم یا معالجه درمانی که ارائه می دهید سؤال یا نگرانی دارید ، با صداقت با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید. در صورت بروز مشکلات خلقی ، مانند اضطراب یا افسردگی ، پزشک یا پرستار ممکن است به شما توصیه کند که یک متخصص بهداشت روان (مثلاً مددکار اجتماعی ، روانشناس ، مشاور) داشته باشید. پرداختن به مباحث عاطفی می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید ، از نظر جسمی و روحی.

هپاتیت ب چیست؟

رژیم غذایی

بعضی از افراد بعد از ایجاد تغییر در آنچه می خورند ، احساس درد کمتری می کنند. این شامل موارد زیر است:
اجتناب از غذاهای چرب (که می تواند باعث تخلیه معده شود).
خوردن وعده های غذایی کوچک و مکرر. به جای سه وعده غذایی بزرگ ، پنج یا شش وعده غذایی کوچک میل کنید.
جلوگیری از غذاهایی که باعث بدتر شدن شما می شوند. با این حال ، از خوردن تمام گروه های غذایی خودداری کنید ، مگر اینکه با پزشک یا پرستار خود صحبت کنید.

اگر در مورد آنچه باید بخورید سؤال دارید ، با پزشک ، پرستار یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید.

انجام غربالگری سرطان های گوارشی (کولون، معده، کبد و پانکراس) در مطب با بیهوشی و بدون درد، با تخفیف ویژه جهت تشویق بیماران به چک آپ و پیگیری وضعیت سلامتی دستگاه گوارش

متخصص گوارش در مشهد