بیماری های مقعدیمقعدهموروئید

همه چیز را درباره علائم هموروئید یا بواسیر بدانید – قسمت اول

علائم هموروئید یا بواسیر کدامند؟

در این بخش به بررسی علائم هموروئید و یا بواسیر می پردازیم. در بخش بعدی قصد داریم درباره روش های درمان هموروئید بحث کنیم. پس در ادامه نوشته ما را همراهی کنید.

هموروئید چیست؟

هموروئید رگ های متورم شده در انتهای مقعد است که از شایع ترین نشانه های آن، خون ریزی، خارش و درد مقعد می باشد. ممکن است شما قادر به حس کردن و یا حتی دیدن هموروئید در اطراف بیرونی مقعد باشید و یا حتی ممکن است از دید پنهان شده باشد و داخل مقعد پنهان شده باشد.

هموروئیدها در بین زنان و مردان به یک میزان شیوع دارد و معمولا باعث مشکلات جدی در سلامت شخص نمی شود اما می تواند بسیار آزار دهنده باشد. خوشبختانه درمان های هموروئیدی که امروزه در دسترس همگان قرار می گیرد می تواند باعث کم شدن درد و ناراحتی و همچنین از بین رفتن علائم شود.

علائم هموروئید

هموروئید در افراد مسن تر و در افرادی که اسهال و یا تومورهای لگنی در حین و یا بعد از بارداری دارند، و همچنین افرادی که مدت زمان طولانی برای دفع می نشینند بیشتر رایج است.

علائم هموروئید شامل موارد زیر است:

• خونریزی مقعدی بدون درد
  • خارش یا درد مقعد
  • انسداد بافتی در اطراف مقعد
  • نشت مدفوع و یا تمیز کردن مشکل پس از مدفوع کردن

روش های درمان هموروئید

خون ریزی مقعد

بسیاری از افراد مبتلا به هموروئید متوجه خون قرمز روشن در مدفوع می شوند. مقدار خون معمولا کم است اما حتی مقدار کمی از خون نیز وحشتناک به نظر می رسد! اما در برخی افراد نیز میزان خون ریزی می تواند زیاد باشد.

از هموروئید یا بواسیر چه می دانید؟

در حالی که هموروئید یکی از دلایل رایج برای خون ربزی مقعد است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد.تا زمانی که این امر مورد بررسی قرار نگیرد، امکان مشخص شدن دلیل اصلی خون ریزی مقعد وجود ندارد. اگر بعد از مدفوع خود خون ریزی داشته باشید بهتر است هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید.

خارش

هموروئید و یا بواسیر معمولا باعث خارش و سوزش پوست در اطراف عصب می شود.

درد

هموروئید می تواند دردناک باشد. اگر درد شدیدی را احساس نمودید بهتر است بلافاصله به یک پزشک مراجعه کنید چرا که ممکن است نشان از وجود یک مشکل جدی داشته باشد.

تشخیص هموروئید

برای تشخیص هموروئید پزشک راست روده و مقعد را معاینه می کند و حتی ممکن است با دستکش انگشت خود را نیز کمی وارد مقعد نماید. اگر خون ریزی وجود داشته باشد آزمایش باید شامل یک روش باشد که بتوان داخل مقعد را مشاهده نمود. این آزمایش می تواند شامل کلونوسکوپی و یا سیگموئیدوسکوپی باشد.

⏹ توصیه می شود بخش دوم این نوشته را نیز که در مورد روش های درمان هموروئید است از دست ندهید. برای مطالعه بخش بعدی این نوشته کلیک کنید.

انجام عمل های هموروئیدی در بیمارستان رضوی