آندوسکوپیآندوسکوپی در مطباخذ نوبت آندوسکوپی

آندوسکوپی معده با بیهوشی | فیلم آندوسکوپی با بیهوشی در مطب

در آندوسکوپی معده با بیهوشی که در مطب انجام می شود، امکان مشاهده قسمت های داخلی معده برای پزشک فراهم می شود. این بررسی به دلیل استفاده از ابزار نرم و انعطاف پذیری به نام آندوسکوپ و دوربین متصل به آن انجام می شود. تصاویر گرفته شده توسط این وسیله بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود.

لازم به ذکر است در مطب دکتر مهدی افضل آقایی، انجام آندوسکوپی با بیهوشی و کاملا بدون درد بوده و هزینه بیهوشی نیز بعنوان هدیه پزشک به بیماران، مسترد نمی گردد.

مراقبت های قبل از انجام آندوسکوپی کدام است؟

قبل از انجام آندوسکوپی، بیمار میبایست مراقبت های خاصی را انجام نماید که این مراقبت ها عبارتند از:

• فرد نباید هشت ساعت قبل از آندوسکوپی، چیزی بخورد و بیاشامد و معده بایستی کاملا خالی باشد.
  • مصرف هر گونه دارو و مکمل بایستی به پزشک اطلاع داده شود. مصرف برخی داروها مانند داروهای رقیق کننده خون، از چند روز قبل بایستی قطع شود، چرا که این قبیل داروها احتمال خونریزی حین آندوسکوپی را افزایش می دهند.
  • در صورت ابتلا به برخی بیماری ها مانند دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون بالا، داروهای خاصی از سوی پزشک برای بیمار در نظر گرفته خواهد شد.

روند انجام آندوسکوپی معده با بیهوشی

جهت انجام آندوسکوپی معده ، بیمار بر روی پهلو و یا به پشت دراز می کشد. مواردی مانند تنفس، فشار خون و ضربان قلب بررسی می شود. در همین زمان ، داروی مسکن از راه وریدی تزریق می شود تا بیمار دردی را حین انجام تست احساس نکند.

مراقبت های قبل و بعد از آندوسکوپی کدامند؟

در مطب دکتر مهدی افضل آقایی، آندوسکوپی با بیهوشی انجام میشود که بیمار به هیچ وجه احساس درد نخواهد داشت.

برای اطلاع از شرایط آندوسکوپی در مطب بر روی تصویر زیر کلیک کنید:

آندوسکوپی

اقدامات و مراقبت های بعد از آندوسکوپی معده

به بیمار پیشنهاد می شود در صورت وجود شرایط لازم، بعد از آندوسکوپی استراحت کند تا اثر بی هوشی به صورت کامل از بین برود.

بسیاری از افراد بعد از آندوسکوپی ممکن است از علائمی مانند نفخ و یا احساس ناراحتی و فشار در گلو گلایه کننده که لازم به ذکر است اگر آندوسکوپی بدون اعمال فشار و زور انجام شود هیچ علائمی نخواهد داشت.

نتایج آندوسکوپی معده با بیهوشی

تفسیر نتایج آندوسکوپی بر اساس مشکل و علت اصلی انجام این تست، بر عهده پزشک معالج است. بسته به نوع آندوسکوپی، آماده شدن زمان نتیجه آندوسکوپی متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است علت انجام آندوسکوپی بررسی زخم باشد. در مواردی که نمونه برداری و بیوپسی نیز انجام شود، معمولا چند روزی طول می کشد تا نتایج آماده شود.

انجام عمل آندوسکوپي و کولونوسکوپی در مطب با بیهوشی و بدون درد، با کمترین هزینه و بهترین کیفیت جهت رفاه حال بیماران عزیز